Fryzjerstwo, Manicure, Pedicure

Nazwa dla salonu kosmetycznego? – praktyczny poradnik

Sprawdź, jak NIE nazwać salonu kosmetycznego.

W sieci znajdziesz wiele nieprzemyślanych poradników o nazwach dla salonów kosmetycznych. Ten poradnik nie jest jednym z nich! Pokażemy Ci, jak już na starcie budować silną markę dla Twojej firmy.

Nazwa salonu kosmetycznego a nazwa Twojej firmy – w praktyce

Nazwa Twojej firmy: Przy działalności jednoosobowej nazwa firmy może zawierać dowolne znaki i słowa w pierwszym członie, natomiast drugi człon to Twoje imię i nazwisko, np. ZMALOVANE Anna Kowalska. Nie ma obowiązku dodawania skrótów typu P.P.H.U.

Czytelność: Nazwa firmy powinna być czytelna i zapadająca w pamięć. Możesz wybrać dowolną formę zapisu, np. ZMALOVANE, ZmaloVane, ZmAlOvAnE. Pamiętaj jednak, że nie wybierasz czcionki – to można zmienić później w CEIDG.

Spójność: Nazwa firmy i nazwa salonu nie muszą być identyczne, ale dla spójności marki warto, aby były. Przykład:

  • Nazwa firmy: ZMALOVANE Anna Kowalska
  • Nazwa salonu: ZMALOVANE

Krok 1: Sprawdź dostępność nazwy

Lokalna dostępność:

  • Upewnij się, że w Twojej okolicy nie ma salonu o tej samej nazwie. Unikniesz w ten sposób zamieszania i przypadkowego kierowania klientów do konkurencji.
  • Zadowoleni klienci mogą polecać Twój salon innym, więc ważne jest, aby Twoja nazwa była unikalna w regionie.

Krok 2: Sprawdź online

Wyszukiwarka:

  • Sprawdź, czy żadna duża firma z innej branży nie używa tej nazwy. Unikaj nazw, które mogłyby zdominować wyniki wyszukiwania, jak np. NIKE.
  • Upewnij się, że Twoja nazwa jest łatwa do znalezienia w internecie.

Krok 3: Sprawdź znaki towarowe

Sprawdzenie bazy:

  • Sprawdź, czy nazwa nie jest już zastrzeżona w Urzędzie Patentowym. Skorzystaj z wyszukiwarki TMview (tutaj).
  • Wymyślenie nazwy i założenie działalności gospodarczej pod tą nazwą nie rezerwuje jej prawnie. Każdy może używać Twojej nazwy, dopóki jej nie zarejestrujesz jako znak towarowy.

Zasięg ochrony:

  • Upewnij się, czy ochrona obejmuje Twój kraj i klasyfikację nicejską 44 (usługi kosmetyczne). Jeśli nazwa jest zarejestrowana w tej klasie i obejmuje Twój kraj, musisz wybrać inną nazwę.
  • Jeśli ochrona nie obejmuje Twojego kraju lub klasy 44, możesz używać tej nazwy.

Konsekwencje prawne:

  • Jeśli używasz nazwy zarejestrowanej przez kogoś innego, możesz napotkać poważne problemy prawne, w tym pozwy i kary finansowe.

Krok 4: Nazwa na social mediach

Social media:

  • Sprawdź dostępność nazwy na platformach społecznościowych. Jeśli nazwa jest zajęta, poszukaj dostępnych kombinacji.
  • Pamiętaj, że po osiągnięciu pewnej liczby obserwatorów na Facebooku nie można zmienić nazwy strony.

Krok 5: Domena

Domena:

  • Sprawdź dostępność nazwy domeny (np. zmalovane.pl) u dostawców domen (az.pl, cyberfolks.pl). Kupienie domeny umożliwi Ci stworzenie profesjonalnego e-maila, np. biuro@zmalovane.pl.
  • Wejdź na stronę dostawcy domen i wpisz swoją nazwę w wyszukiwarkę, aby sprawdzić jej dostępność.
  • Domena, jak marka, kto pierwszy ten lepszy – nie zwlekaj za długo.

Profesjonalny email:

Uwaga!

Jeśli na którymś etapie napotkasz problem, wymyśl inną nazwę i rozpocznij proces od nowa. Warto poświęcić czas na znalezienie idealnej nazwy, która będzie unikalna i łatwa do zapamiętania.

Przeczytaj nasz blog Jak otworzyć własny salon kosmetyczny: Praktyczne wskazówki

Jeśli nasz poradnik Ci pomógł, zostaw komentarz! 😊

Related Posts

1 thoughts on “Nazwa dla salonu kosmetycznego? – praktyczny poradnik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *